To rusztowania typu wieżowego, wyposażone w ramy z kółkami oraz pomost z poręczami. Przy większych obciążeniach na miejscach pracy opiera się je na stopach w celu odciążenia kółek. Mogą być mobilne, dzięki czemu sprawdzają się przede wszystkim przy częstej zmianie stanowiska pracy. Rusztowanie jezdne jest jednym z popularniejszych rodzajów rusztowań ze względu na różnorodność konstrukcji oraz szeroki zakres zastosowań. Zalety tego typu rusztowania to:
Do budowy rusztowania wykorzystuje się dwa podstawowe elementy – aluminiowe ramy pionowe oraz pomosty robocze, które łączy się ze sobą za pomocą specjalnych połączeń zaciskowych. Do nich przymocowuje się burty oraz poręcze ochronne, różne rodzaje stężeń i stabilizatorów, a także podpory i ciężarki balastowe. Producenci oferują także bogaty wachlarz dodatkowych elementów zwiększających funkcjonalność konstrukcji – należą do nich m.in. pomosty z klapą, regulowane stopy do podpór oraz różne rodzaje rolek jezdnych, dostosowanych do typu podłoża. Warto zwrócić uwagę na modele składane, które nie wymagają praktycznie montażu i są gotowe do użytkowania niemal automatycznie. Konstrukcja tego typu rusztowania daje jednak niedużą wysokość roboczą.
Rusztowanie jezdne jest bezpieczne i funkcjonalne. Na pomost rusztowania można się dostać od wewnętrznej strony konstrukcji przez antypoślizgowe, profilowane szczeble zamontowane na pionowej ramie. Sam pomost wykonany jest zwykle z wielowarstwowej płyty pokrytej antypoślizgową, odporną na niekorzystne warunki atmosferyczne powłoką, np. z żywicy fenolowej. Optymalną stabilność rusztowaniu zapewniają stężenia (podstawy, ukośne oraz poziome), wytrzymałe stalowe stabilizatory oraz podpory – montaż tych elementów zalecany jest indywidualnie przez każdego producenta od określonej wysokości rusztowania. Użytkowników ze wszystkich stron ochraniają barierki oraz drewniane burty przypodłogowe. Fachowcy doceniają także możliwość elastycznego ustawienia wysokości pomostu roboczego, które odbywa się co jeden szczebel (zwykle ok. 25 cm), optymalnie dopasowując jego położenie do aktualnych wymagań. Zmianę położenia rusztowania umożliwiają rolki jezdne, wyposażone w hamulec oraz regulację wysokości, która pozwala zniwelować nierówności podłoża do ok. 10 cm.